PRAVIDLA1. Všeobecná pravidla1.1. Dále uvedená pravidla se vážou pro všechny přihlášené hráče. Kdokoliv se registruje, zároveň automaticky souhlasí, že četl, rozuměl pravidlům a bude se jimi řídit.
Vyhrazujeme si právo pravidla měnit a doplňovat. O každé změně budeme informovat v úvodu této stránky v sekci "Historie oprav".
1.2. Herní systém1.2.1 Cup se hraje tabulkovým systémem. Hraje ve skupině každý s každým a rozhoduje konečné pořadí (počet bodů za zápasy, vzájemný zápas, rozdíl ve skóre, dodatečný zápas - mapa carentan do 6-tého dosaženého bodu)
1.2.2 Rozlosování času vašich utkání najdete v sekci VÝSLEDKY.
1.2.3. Všichni hráči se chovají k protihráčům s respektem a drží se standardních civilizovaných pravidel. Časté používání hrubých urážek, nadávek, vulgarismů či spamování chatu může vést k tomu, že tým kontumačně prohraje.
1.2.4. Komentáře k jednotlivým zápasům, můžete psát do PŘIPOMÍNEK.
2. Před zápasem2.1.
Před zápasem si zjistěte zde na webu IP adresu serveru a heslo.2.2 Na přidělené IP adrese na Vás může čekat admin, který dohlédne na to, aby se hráči připojili včas, zápas započal v daný čas, aby se hrálo dle pravidel.
2.3. V případě, že se soupeř k zápasu nedostaví do 10. minut od domluveného termínu, zápas bude ukončen kontumační výhrou ve prospěch týmu, který se dostavil. Čas 10min je pouze ORIENTAČNÍ , zda se bude dále čekat nebo bude zápas ukončen ROZHODNE ADMIN. Hráči mají pouze nárok admina upozornit, že 10min limit, již vypršel. Pokud bude někdo z připojeného týmu ADMINA urážet a spamovat, může být zápas zkontumován v neprospěch týmu připojeného.
2.4 S adminem budou jen hovořit zástupci klanu ! Může to být kdokoliv z klanu. Zástupce se určí těsně před samotným zápasem přes ICQ nebo přes jakýkoliv jiný komunikační klient. Po připojení do hry již nebude brán ohled na hráče, kteří nejsou zástupci týmů.
2.5 Výsledek zápasu zadávají vždy jen admini cupu.
2.6. Pokud nemá jeden z týmů dostatek hráčů před započetím zápasu, může si sehnat jednoho NÁHRADNÍKA, který není v soupisce týmu. V takovém připadě bude od náhradníka požadován GUID, který přepošle jednomu z adminů.
2.6.1. Pokud by jeden z „týmů“ měl pouze jednoho hráče na zápas, může požádat admina o tzv VÝJIMKU a hráč si bude moci vzít i 2 náhradníky.
2.6.2 Náhradník může být kdokoliv, kdo je připraven k zápasu.
2.6.3. Kdo bude náhradník, sdělí zástupce týmu některému z adminů, před připojením do hry. Admin může rozhodnout, zda náhradníka nechá hrát.
2.6.4. V připadě, že admini nepovolí nahradníkovi nastoupit do zápasu, nebude brán ohled na jakékoliv protesty ze strany týmů. Tým si ovšem může najít jiného, který opět projde posouzením adminů.
2.7. Technická nepřipravenost týmu - např. špatná nebo neúplná instalace patchů a mapacků potřebných pro cup, špatně nastavené hodnoty hry a podobně se bere, že tým u kterého tento problém vznikl se dostavil pouze v počtu hráčů, kteří mají vše v pořádku. V takovém případě bude zápas započat v počtu hráčů, kteří se do hry připojili. I zde se může uplatnit právo na náhradníka.
3. Protesty k zápasu3.1. Systém konfliktů slouží jako soudní síň a admini jsou zde jako soudci.
3.2 Pokud se výsledky přijaté adminem od obou týmů budou lišit, bude se zápas řešit dále individualně. Pomocí dem a screenshotů admini rozhodnou o výsledku zápasu.
3.3. Výsměch, urážky soupeře a nepodložená obvinění v komentářích povedou k automatické prohře ve sporu.
3.4. Pokud soupeřící tým podezíráte z cheatování, musíte mít důkaz a musíte jej ihned předložit. Konflikty založené na domnělém cheatování, ale bez jasných důkazů budou okamžitě a automaticky uzavírány v neprospěch vyvolávající strany.
3.5. Za platné důkazy jsou považovány dema, screenshoty ze hry.
3.5.1. Pokud je demo používáno jako důkaz, musíte přesně určit moment(y) (s přesností na minuty a vteřiny), kdy podle vás k porušení pravidel došlo, jinak bude konflikt okamžitě a automaticky uzavřen ve váš neprospěch. Admini nebudou prohlížet celá dema.
3.6. Tým, který vyvolá spor, který nemá žádný základ v pravidlech nebo konflikt za účelem zkomplikování přijetí výsledku zápasu, riskuje kontumaci zápasu.
3.7. Jestliže je jednou zápas potvrzen oběmi stranami, je trvale uzavřen a nejde na něj podat protest.
4. Dema a screenshoty4.1. Všichni hráči musí po celý zápas nahrávat demo.
4.2. Důkazy (dema/screenshoty) mohou v případě konfliktu požadovat pouze admini, tudíž je třeba je uschovat až do konce turnaje. V případě konfliktu je třeba dema uschovat až do doby jeho vyřešení.
4.3. Po vznesení požadavků ze strany admina o dema musí tým okamžitě poskytnout link, kde je demo uloženo nebo poslat přímo adminovi. Pojmenujte demo/a "kdo" vs "kdo" ( např.: KLAN1_vs_KLAN2_jmenohrace_kolo ) a odkaz na toto (tyto) demo/a musí sdělit některému z adminů. Admin může zkontumovat zápas v neprospěch týmu, který nebyl schopen dodat některý z požadovaných záznamů po vyžádání nebo pokud jsou požadované záznamy nefunkční a nebo neúplné.
Odkazy na "free úschovny":
Úschovna.cz
Depo Bluetone.cz
edisk.cz
4.4
Všichni zástupci týmu jsou povinni si na konci každého kola provést screenshot (standardně: klávesa F12) výsledkové tabulky kola a po skončení zápasu jej odeslat některému z adminů.5. Cheating a Anti-cheating5.1. Politika cheatingu a jeho potírání se vztahuje na celý herní server AllianCZe a i jiné herní ligy a servery. Jestliže člen AllianCZe admin teamu někdy zachytí cheatování účastníka turnaje, je jedno jestli se jedná o turnajový zápas, Fun hru, Lan turnaj nebo Public hru kdekoliv jinde, pak bude s dotyčným zacházeno stejně, jako by se jednalo o zápas v turnaji.
5.1.1. Pokud se prokáže cheatování (nebo nestandartně upravený cfg) během turnaje, znamená to pro tým kontumaci daného zápasu a pro dotyčného "hráče" BAN na herní server AllianCZe.
5.2.
Když anti-cheat ochrana zachytí cheat, pak je hráč prohlášen za vinného, dokud neprokáže svoji nevinu.5.3. Povolené příkazy:
- bind X say ...
- cl_maxpackets 60
- cg_drawfps 0 nebo 1
- com_maxfps 125
- mouse sensitivita
- grafické nastavení (pouze příkazy, které se dají nastavit v menu hry)
- demo příkazy
- lagometer
5.4. Herní modifikace. Použití jakýchkoliv vlastních skinů (kompas, postava, zaměřovač atd.), vlastních zvuků a modelů je bez výjimek zakázáno.
5.5. Programy, které se hrou nijak nespolupracují, jsou povoleny, i když je lze ovládat současně se hrou. Takovými programy jsou například programy pro hlasovou komunikaci.
5.6.
Není dovoleno využívat ani zneužívat chyby hry. Zneužívání chyb hry se bude považovat za cheating a povede ke kontumační prohře. Za tzv bugy se považují:
*left lean bug
*místa kde není možno nepřítele zastřelit
*místa kde je vidět přes zeď
5.6. Hráči se nesmí zrychlovat (skok o granát, výbušninu, pancéřovku či o spoluhráče), aby se dostali na místa, kam se dá dostat i normálně (byť třeba jinou cestou). Také nesmí tento způsob používat k dosažení místa, kam se normální cestou nejde dostat.
5.7. Vyskakování z mapy nebo pod mapu je přísně zakázáno
5.8. Využívání chyb na mapách za účelem dívání se skrz nebo za objekty není dovoleno.
6. Bugy a chyb hry6.1 POKUD JEDEN Z TÝMŮ BUDE VYUŽÍVAT CHYB HRY, MUSÍ HO DRUHÝ TÝM NA TO UPOZORNIT, POKUD TAK NEUČINÍ, NEBUDE BRÁN OHLED NA POZDĚJŠÍ PROTESTY.
6.2. Pokud i přes upozornění druhého týmu na využívaní chyb hry, bude tým ve využívání chyb hry pokračovat. Může tým, který byl znevýhodněn podat protest jednomu z adminů za využívání chyb hry. Musí ale doložit kdo, kde a kdy se dopustil prohřešku.
6.3. Upozornění musí postižený tým napsat do chatu hry 2x a to pouze zástupce týmu. Druhý tým nesmí odpovídat urážkami, spamem, nebo dohadováním se. Pokud dojde k urážení , může poškozený tým podat protest za porušní pravidla 1.3.
6.3.1 Pokud dojde k tomu, že oba z týmu podají proti druhému protest za využívaní chyb hry, a pokud bude adminem prokázáno, že oba týmy se opravdu dopustili porušení pravidel, bude to bráno jako remíza a bude platit výsledek, který zápas ukončil.
7. Po zápase7.1. Jakmile je jednou zápas započat, jeho výsledek bude platit, pokud se nedohodnou jinak oba soupeři s adminem. Protesty se podávají až po jeho skončení.
7.2. Pokud si myslíte, že máte dobrý důvod k tomu, aby byl zápas zrušen (například drastický nárůst lagů po začátku zápasu), musíte o tom přesvědčit svého soupeře, neboť započatý zápas bude brán v úvahu vždy.
7.3.
Výsledek zápasu sdělí zastupci obou týmů některému z adminů, pokud se oba výsledky budou shodovat, výsledek platí a není již možné ho jakkoliv změnit.8. Různá pravidla8.1. Během zápasu spolu mohou komunikovat pouze vedoucí týmů přes příkaz "say". Pokud není přítomen admin, start zápasu (kola) se řídí pomocí "votování". Po dohodě vedoucích týmu, že jsou týmy připraveny na zápas (kolo), navrhne jeden z vedoucích týmu restart mapy a ostatní jej potvrdí. Po tomto restartu je kolo považováno za zahájené. Restarty budou prováděny vždy mezi koly, aby bylo jasné, že oba týmy jsou připraveny (zastavení dem, opětovné spuštění apod.)
8.2 Pro zápasy je možno využívat i vlastní servery, pokud s tím druhý tým bude souhlasit.
8.2.1 Nastavení vlastního serveru musí být dle nastavení cupu. Pokud se týmy nedohodnou na nastavení serveru, bude jim přidělen jiný server.
8.2.2. Při použití vlastního serveru, musí IP adresu a dočasný RCON poskytnout adminovi přidělenému na zápas. Pokud RCON nebude poskytnut budou týmy poslouchat rozhodnutí admina. Např Pokud řekne , aby byl proveden restart , tak bude restart neprodleně proveden. Jakýkoliv restart, změna mapy, kick apod. během započatého zápasu, bude brán jako prohrané kolo v neprospěch týmu, který server vlastní nebo jej má půjčený.
8.3. Vystřídat hráče v průběhu zápasu je možné kdykoliv a stačí to pouze soupeři oznámit. Pokud se střídaný hráč odpojí dříve, než se druhý stačí připojit , hra se nezastavuje a pokračuje i nadále bez odpojeného hráče. Hráč se po připojení okamžitě přesune na stranu svého týmu a v žádném případě nezůstává jako „spectator“. Pokud tak neučiní, může druhý tým po zápase podat protest. Jestliže admin zjistí, že střídající hráč se zdržel ve spectatoru déle než bylo nutné pro připojení týmu, a jestliže bude zjištěno , že tento čin ovlivnil výsledek zápasu, bude toto kolo připsáno ve prospěch poškozeného týmu.
8.4. Pokud server v průběhu hry spadne, předchozí stav z odehraných kol se započítá a pokračuje se od začátku v kole ve kterém došlo k výpadku serveru.
8.5. V průběhu oficiálního zápasu nejsou dovoleni žádní diváci (kromě adminů CoD:UO). Pokud hráč server z nějakého důvodu opustí a poté se opět připojí, musí si neprodleně zvolit stranu svého týmu. Na odpojeného hráče se nečeká.
9. Systém hry9.1 Hraje se mód Search and Destroy 4+ vs 4+ mix on. Hráči v týmu musí být (se souhlasem soupeře) minimálně 3. Platí zde pravidlo náhradníka viz bod 2.6. Větší počet než je 4 je pouze na oboustranné dohodě. Pokud se týmy nedohodnou, platí minimální počet.
9.2
Hraje se jedna vylosovaná mapa do té doby, než jeden z teamů dosáhne 11 bodů (popř. platí remíza 10:10). V případě souhlasu obou teamů se může mapa dohrát do konce.
Do tabulky se však započítává výsledek 11:x (popř 10:10).
9.2.1 Finále se hraje na 2 mapy. Začíná se bashem. Následuje eliminace map a vítěz bashe pak zvolí ze dvou zbývajících map tu, která se bude hrát první a vybere si stranu.9.3
Zápas začíná tzv pistol bashem - hráči používají melee attack (útok pažbou) pistolkami. Tým, který vyhraje pistol bash, volí stranu za kterou začne mapu hrát. 9.3.1 Při bashi se
MŮŽE lehat, skákat, skrčovat se.
NEPLATÍ zde fair play pravidlo, že probíhají souboje 1 vs 1, tzn. MŮŽE se bashovat i 3 vs 1, pokud se týmy nedohodnou jinak.
9.4. Po bashi , bude proveden restart,
a vítěz bashe volí stranu. Stranu NEMUSÍ po bashi napsat do chatu.
9.4.1 Tým, který prohrál bash, se na žádnou stranu NEPŘIPOJUJE, a vyčkává, kam se připojí soupeř. Jakmile se vítěz (kdokoliv z týmu) bashe připojí na jednu stranu, je to bráno jako výběr strany, a nebude brán ohled na tvrzení, že se "překlikl" . Pokud druhý tým na to přistoupí, může si vítěz bashe vybrat znovu stranu i po chybném výběru strany. NEVYBÍREJTE PROSÍM STRANU HNED, DOBŘE SI ROZMYSLETE KAM SE PŘIPOJUJETE. TO SAMÉ PLATÍ I PRO DRUHÝ TÝM.
9.5. Body do pořadí se počítají následovně: výhra 3 body, remíza 1 bod (v případě tabulek).
9.6. V případě kontumační výhry vítěz postupuje. V tabulkovém systému si odnese 3 body do tabulky a skóre 11:0.
9.7 Je zakázáno zůstávat nebo se přepínat během hry jako „spectator“. Pokud bude zjištěno, že tento čin ovlivnil výsledek zápasu, bude se moci poškozený tým odvolat u admina, a ten popř. zkontumovat zápas ve prospěch poškozeného týmu.>
10. Nastavení serveruScore limit - 0
Time limit - 0
Round limit - 10
Round Lenght - 3
Povolit FG42 - 0
Povolit panzerfaust - 0
Povolit artilerii - 1
Pouze pušky - 0
Pouze odstrelovačky - 0
Friendly Fire - 1
Killcam - 0
TeamBalance - 0
11. Admini turnajeMik
FR4NK
VIR
Zbinda